Τρίτη

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

  Η Παιδεία είναι κατεξοχήν θέμα που πρέπει να απασχολεί και τις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες οφείλουν να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στα προβλήματά της και να προτείνουν λύσεις.
  Τον τελευταίο καιρό έγινε πολύς λόγος για τις συνενώσεις, συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ως εκπαιδευτικός και Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Αμαρουσίου, θα ήθελα να εκφράσω τις απόψεις μου σχετικά με τις συγχωνεύσεις που ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και αφορούν το Δήμο μας και μόνο, καθώς δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τις ιδιαιτερότητες των άλλων τοπικών κοινωνιών, ώστε να κάνω μια γενική τοποθέτηση περί του θέματος των συγχωνεύσεων-καταργήσεων σχολείων σε άλλες περιοχές της χώρας.
  Απαραίτητη προϋπόθεση είναι ότι πρέπει όλοι να συμφωνήσουμε ότι κεντρικό στοιχείο της πολιτικής είναι και πρέπει να είναι το παιδί-ο μαθητής, η μαθήτρια. Αυτή πρέπει να είναι η προτεραιότητά μας. Όλα τα άλλα, όλες οι άλλες πολιτικές, το τι θέλει το υπουργείο, το τι θέλει ο Δήμος, το τι θέλουν οι εκπαιδευτικοί, το τι θέλουν οι γονείς, πρέπει να εξετάζονται σε δεύτερο επίπεδο.
  Έπειτα από ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, στο Δήμο Αμαρουσίου πραγματοποιούνται οι εξής αλλαγές στα σχολεία της πόλης μας:
·        Κατάργηση του 12ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου
·        Συγχώνευση του 17ου Δημοτικού σχολείου Αμαρουσίου στο 9ο Δημοτικό Σχολείο.
·        Συγχώνευση του 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Σικιαρίδειου στο 1ο Δημοτικό σχολείο Σικιαρίδειου.
·        Μείωση της οργανικότητας του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου, (από 10θέσιο σε 9θέσιο).
  Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, πιστεύω ότι η κατάργηση του 12ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου, καλώς έγινε, μιας και το συγκεκριμένο σχολείο δε λειτουργούσε από το 1995, λόγω της συγχώνευσής του με το συστεγαζόμενο τότε 8ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου.
  Όσον αφορά τη συγχώνευση των Δημοτικών Σχολείων Αμαρουσίου 17 και 9, να τονίσουμε ότι το 17ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου συστεγάζεται με το 9ο Δημοτικό Σχολείο και το ερώτημα που τίθεται είναι , πώς λειτουργούσαν μέχρι τώρα αυτά τα δυο σχολεία, πριν την πρόταση για συγχώνευσή τους και με αριθμό μαθητών των σχολείων: 130 μαθητές  στο 17ο  και 160 στο  9ο  ; :
ü Με δυο διευθυντές σχολείων
ü Με δυο συλλόγους διδασκόντων
ü Με δυο συλλόγους γονέων και με διαφορετικές εκδηλώσεις.
  Αλήθεια,  πόσο εύκολη ήταν η λειτουργία δυο σχολείων μικρής οργανικότητας σε ένα χώρο, πώς μπορούσαν να συνεργαστούν όλοι οι παραπάνω φορείς με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων και την αποφυγή προβλημάτων και συγκρούσεων;
  Αυτή ήταν η μέχρι τώρα κατάσταση. Ας παρατηρήσουμε όμως, μετά τη συγχώνευση των δυο σχολείων από το Υπουργείο Παιδείας, ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά της νέας σχολικής μονάδας που θα προκύψει:
v Ενιαία Διοίκηση και Σύλλογο Διδασκόντων, ώστε να είναι αποδοτικότερη η διαχείριση των ωρών του προσωπικού και των χώρων της σχολικής μονάδας προς όφελος των μαθητών
v Θέση Υποδιευθυντή (νομοθετικά η θέση αυτή δικαιολογείται μόνο όταν η σχολική μονάδα είναι τουλάχιστον 10θέσια Οργανικά & Λειτουργικά)        
v 14 Οργανικές θέσεις Δασκάλων, 1 Οργανική θέση εκπαιδευτικού Αγγλικής Γλώσσας, 1 Οργανική θέση εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής και 1 Οργανική θέση εκπαιδευτικού Πληροφορικής
v Συμμετοχή από το επόμενο σχολικό έτος (2011-12) στο πρόγραμμα του (ΕΑΕΠ): Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα


  Σύμφωνα με το τελευταίο το νέο σχολείο που δημιουργήθηκε θα έχει τις εξής διαφορές σε σχέση με το παλιό:

Νέο Σχολείο (με ΕΑΕΠ)
Παλαιό Σχολείο (χωρίς ΕΑΕΠ)
Οι μαθητές όλων των τάξεων σχολάνε στις 14,00
Οι μαθητές των Α και Β τάξεων σχολάνε στις 12,25 και οι μαθητές των άλλων τάξεων στις 13,15
Εισάγεται η Αγγλική Γλώσσα στην Α και Β τάξη (με παιγνιώδη μορφή). Στόχος ο μαθητής στη Γ  Γυμνασίου να αποκτήσει μέσω του σχολείου Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.
Αγγλικά μόνο από τη Γ τάξη και πάνω
Εισάγεται η Πληροφορική σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού (από 2 ώρες την εβδομάδα). Στόχος ο μαθητής να αποκτήσει στην Γ’ Γυμνασίου Κρατικό Πιστοποιητικό
Πληροφορική γίνεται μόνο στο Ολοήμερο, δηλαδή μόνο για τους μαθητές που συμμετέχουν σε αυτό.
Νέο Σχολείο (με ΕΑΕΠ)
Παλαιό Σχολείο (χωρίς ΕΑΕΠ)
Αυξάνονται οι ώρες της Φυσικής Αγωγής από 2 σε 3 ώρες την εβδομάδα για τις τάξεις Α έως Δ
Οι ώρες της Φυσικής Αγωγής, για τις τάξεις Α έως Δ, είναι 2 την εβδομάδα
Προστίθεται 1 ώρα χορού (όχι μόνο παραδοσιακού) την εβδομάδα για τις τάξεις Α έως Δ
Χορός (παραδοσιακός) γίνεται μόνο στο Ολοήμερο, δηλαδή μόνο για τους μαθητές που συμμετέχουν σε αυτό
Αυξάνεται το Μάθημα της Μουσικής από 1 σε 2 ώρες την εβδομάδα για τις τάξεις Α και Β
Οι τάξεις Α και Β έχουν 1 ώρα Μουσικής την εβδομάδα
Διδάσκεται το αντικείμενο των Καλλιτεχνικών σε όλες τις τάξεις από ειδικευμένο εκπαιδευτικό
Το μάθημα των Καλλιτεχνικών πραγματοποιείται – εφόσον βρίσκεται ειδικευμένος εκπαιδευτικός – μόνο στο Ολοήμερο και μόνο για όσα παιδιά συμμετέχουν σε αυτό
Εισάγεται η Θεατρική Αγωγή 1 ώρα την εβδομάδα σε όλες τις τάξεις από ειδικευμένο εκπαιδευτικό
Η Θεατρική Αγωγή πραγματοποιείται – εφόσον βρίσκεται ειδικευμένος εκπαιδευτικός – μόνο στο Ολοήμερο και μόνο για τα παιδιά που συμμετέχουν σε αυτό
Εισάγεται η Φιλαναγνωσία, 1 ώρα την εβδομάδα, για τις τάξεις Α και Β
Δεν υπάρχει
Αυξάνονται οι ώρες των Μαθηματικών από 4 σε 5 για τις τάξεις Α και Β
Οι ώρες των Μαθηματικών, για τις τάξεις Α και Β, είναι 4 την εβδομάδα
Το Ολοήμερο διαρκεί από τις 14,00 έως τις 16,15 και υπάρχει η δυνατότητα ενδιάμεσης αποχώρησης των παιδιών
Το Ολοήμερο διαρκεί από τις 12,35-16,15

  Αλήθεια ποιος θα μπορούσε να διαφωνήσει με μια τέτοια προοπτική, ενός σχολείου που θα έδινε τη δυνατότητα στους μαθητές για ενασχόληση με ποικίλες δραστηριότητες, στις οποίες θα λειτουργούν ως σύνολο, θα κοινωνικοποιούνται μέσω νέων παιδαγωγικών μεθόδων;
  Τέλος,  όσον αφορά τη μείωση της οργανικότητας του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου, θέλω να επισημάνω ότι οι μειώσεις και οι προαγωγές σχολείων γίνονται σε βάση τριετίας σύμφωνα με τον αριθμό των μαθητών.
  Συνενώσεις γίνονταν κάθε χρόνο, πότε σε μεγαλύτερη και πότε σε μικρότερη κλίμακα, γίνονται για παιδαγωγικούς λόγους και έχουν ως επίκεντρο μόνο το μαθητή. Τα ιδανικά μεγέθη για τα μεγάλα αστικά κέντρα λειτουργίας σχολικών μονάδων είναι τα 12 θέσια Δημοτικά και για την περιφέρεια τα 6θέσια.
  Καθημερινά ακούμε ότι με τις συγχωνεύσεις των σχολείων θα προκύψουν μεγάλα σε αριθμό τμήματα, τριαντάρια, κ.λ.π. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν μπορεί να υλοποιηθεί σε κανένα σχολείο, γιατί η νομοθεσία που καθορίζει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα είναι σαφής και δεν έχει αλλάξει. Μάλιστα πριν από μερικές ημέρες κυκλοφόρησε η υπ.αριθ.29188/Γ2/14-03-2011 εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας, η οποία ξεκαθαρίζει πλήρως το τοπίο και για τα σχολεία που θα προκύψουν από τις συγχωνεύσεις.
  Με αυτή την εγκύκλιο το Υπουργείο ορίζει ότι για τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που θα προκύψουν από τις συγχωνεύσεις, για το σχολικό έτος 2011-2012, ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα, θα έχει ως εξής:
·        Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: μέχρι είκοσι πέντε (25) μαθητές
·        Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: μέχρι είκοσι πέντε (25) μαθητές με προσαύξηση 10%
  Έχουμε ευθύνη απέναντι στα παιδιά μας. Χρειάζεται από όλους μας θάρρος για κάθε νέα αλλαγή, αν έχει βέβαια ως απώτερο στόχο το καλύτερο. Πρέπει να κοιτάμε μπροστά, να προετοιμάζουμε το μέλλον, προετοιμάζοντας τα παιδιά μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, άλλωστε τα παιδιά μας είναι το μέλλον μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου